rules competitors register results upload igc
  Untitled Document

Regulamin zawodów

english

 

1. Postanowienia ogólne
1.1. Cel zawodów
Głównym celem jest wyłonienie mistrza I Wirtualnych Krajowych Zawodów Szybowcowych w klasyfikacji krajowej oraz w klasyfikacji międzynarodowej, na podstawie umiejętności pilotów biorących udział w zawodach.
1.2. Mistrz
Mistrzem zostaje pilot, który osiągnie najlepszy wynik punktowy w klasyfikacji.
1.3. Klasy szybowców
W mistrzostwach dopuszczone są następujące klasy szybowców - Standard, 15m, 18m, Open oraz klasa Miscellaneous.
1.4. Kalendarz
Zawody rozpoczynają się 6 marca 2007 roku i kończą 5 czerwca 2007 roku. Dzień 1 maja jest dniem wolnym od rozgrywania konkurencji. Loty odbywają się w każdy wtorek o godzinie 20:00. Czas do logowania się na serwer wynosi 30 min. i jest liczony od godz. 19:45 do godz.20:15.

2. Piloci
2.1. Zapisy
W zawodach może brać udział maksymalnie 32 pilotów. Decyduje kolejność zgłoszenia. Przewiduje się także udział w zawodach pilotów z poza terytorium Polski. Piloci z Polski mają pierwszeństwo w zapisach.
2.2. Wymagania
Każdy Pilot zobowiązuje się do posiadania legalnej kopii Condor Competition Soaring Simulator. Niedopuszczalne są jakiekolwiek zmiany w plikach programu.

3. Loty
3.1 Zadania
Zadania będą układane przez sędziego sportowego.
3.2 Czas lotów
Start lotny odbywa się 15 min po czasie logowania na serwer. Jeżeli w konkurencji przewidziany jest start Reggata start lotny odbywa się na 20 min po upływie czasu logowania.
3.3 Sektory
3.3.1 Sektor startu to linia prostopadła do pierwszego boku trasy o długości 5 km z możliwą granicą pionową określaną dla każdej z konkurencji osobno.
3.3.2 Punkt zwrotny - dopuszcza się klasyczny sektor FAI oraz cylinder o średnicy 0,5 km z możliwymi granicami pionowymi.
3.3.3. Linia mety to linia prostopadła do ostatniego boku trasy o długości 1 km, dopuszcza się także użycie cylindra o średnicy 0,5km z granicami pionowymi.
3.4 Odprawa
Odprawa będzie udostępniona na co najmniej godzinę przed rozpoczęciem lotów na stronie wkzs.may.net.pl.
NOTAM będzie ustawiony jak na załączonym screenie.

Dopuszcza się w niektórych konkurencjach nie używanie PDA przez Pilotów, oraz zmianę niektórych wartości w NOTAM.
O zaistniałych zmianach Piloci będą informowani przed konkurencją.
3.5 Utrata połączenia z serwerem
Jeżeli Pilot zostanie rozłączony z serwerem po rozpoczęciu zadania, powinien kontynuować wyścig offline. W momencie ukończenia (bądź lądowania przygodnego) niezwłocznie przesłać plik IGC. Jeżeli nie zostanie przesłany plik Pilot otrzyma 0 punktów za konkurencję.
3.6 Rozbicie szybowca
Pilot który rozbije szybowiec otrzyma 0 pkt za dane zadanie.

4 Punktacja
4.1 Punktacja cząstkowa
Punktacja liczona jest programem Winscore. Dodatkowo każdy pilot - o ile zaistnieje taka sytuacja - otrzymuje punkty karne.
Wyniki będą publikowane na stronie tak szybko jak to będzie możliwe :-)
4.2 Punktacja w klasyfikacji generalnej krajowej
Do punktacji generalnej krajowej będzie brane 8 z pośród 12 lotów. Do klasyfikacji krajowej brani są tylko piloci z Polski.
4.3 Punktacja w klasyfikacji generalnej międzynarodowej
Do punktacji generalnej będzie brane 8 z pośród 12 lotów. Do klasyfikacji międzynarodowej brani są wszyscy zgłoszeni piloci.
4.4 Punkty "bonusowe"
Z pośród 12 konkurencji jakie będą rozgrywane, 10 najlepszych zostanie zsumowane a następnie podzielone przez 10 dla uzyskania punktacji bonusowej (jako wirtualna dodatkowa 9 konkurencja). Celem tej punktacji jest nagrodzenie pilotów, którzy często i równo latają w zawodach.

5. Nagrody
Każdy z uczestników otrzyma dyplom w postaci cyfrowej przesłany na maila podanego w formularzu rejestracyjnym.

6. Organizatorzy
Sędzia sportowy: Jarosław Kajoch, Piotr Raczyński, Marcin May
Prowadzenie strony: Marcin May
Hoster: Daniel Gałuszka

E-mail: 1wkzs@may.net.pl

 



Copyright MAYMAR 2007